hanssens education
classroom trainingen

“If you want to make enemies, try to change something”
Steeds meer organisaties stappen af van het gekende klassieke telefonieverhaal en kiezen voor nieuwe communicatietools. En nieuwigheden botsen nu eenmaal vaak op weerstand. Om van een succesvolle transitie te kunnen spreken spelen de medewerkers hier een cruciale rol. Via een User Adoption traject worden gebruikers bewust van de voordelen van nieuwe communicatiemiddelen, leren ze hiermee werken en wordt er voor gezorgd dat ze er blijven mee werken en niet teruggrijpen naar oude gewoontes.
hanssens education
Het Hanssens Education team is een volwaardige afdeling binnen Hanssens en ondersteunt organisaties, bedrijven en overheden:
enerzijds tijdens de implementatie van een communicatieproject. We zoeken naar quick-wins, begeleiden en ondersteunen hen op hun tempo en houden het altijd zo eenvoudig mogelijk.
anderzijds via losstaande klassikale opleidingen, waarbij we naast onze klanten ook andere geïnteresseerden willen ondersteunen en ontzorgen
agenda classroom trainingen
bellen met Microsoft Teams
omschrijving
Steeds meer bedrijven en organisaties stappen af van de klassieke telefooncentrale met vaste toestellen en kiezen voor meer gebruiksvriendelijke en flexibile oplossingen. Ook Microsoft Teams kan ingezet worden als een volwaardig telefoniesysteem voor je organisatie. Microsoft Teams is een werkplek voor chats, video meetings, het sharen van documenten én ook telefonie. Met Teams kan je dus bellen naar externe nummers én kan je gebruik maken van alle functies die je van een traditionele telefooncentrale gewoon bent.
objectieven
Na deze opleiding kan je bellen met Microsoft Teams en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.
doelgroep
Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Teams of die starten met Teams Calling.
inhoud
- Inleiding tot Microsoft Teams Calling
- Hoe een oproep starten
- Hoe een oproep beantwoorden
- Functies tijdens een gesprek (doorschakelen, in wacht zetten ...)
- Call Queues
- Voicemail
- Instellingen rond beantwoorden van oproepen: bij afwezigheid, niet opnemen...
- Statussen in Teams en impact op telefonie
- Teams Mobile app
Mitel MiCollab
omschrijving
Met Micollab communiceer je wanneer, waar en hoe je wil. Deze applicatie voor je desktop en/of smartphone bevat onder andere geïntegreerde spraak-, chat-, bereikbaarheids- en beschikbaarheidsfunctionaliteiten die zorgen voor een naadloze communicatie met je collega’s.
objectieven
Na deze opleiding kan je bellen met Mitel Micollab en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.
doelgroep
Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met MiCollab of die starten met MiCollab.
inhoud
- Inleiding tot Micollab
- Wat is een softphone en wat zijn de voordelen
- Statussen? Uniform of op maat van de gebruiker
- Oproepen via Micollab
- Functies tijdens het gesprek (doorschakelen, in wacht, conferentie, ...)
- Contactpersonen (Notify, sync server)
- Geschiedenis
- Instellingen: kalender integratie, Schema's, Sneltoetsen, ...
- EHDU
ROGER365 Attendant Console voor MS Teams
omschrijving
ROGER365.io maakt van Microsoft Teams de centrale communicatie hub in jouw organisatie. De Attendant Console-interface zorgt er voor dat het doorverbinden van inkomende gesprekken naar collega's efficiënt en snel kan gebeuren.
objectieven
Na deze opleiding kan je als onthaal- of dienstmedewerker aan de slag met ROGER365 en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.
doelgroep
Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Teams in combinatie met ROGER365
inhoud
- Inleiding Roger365
- Overzicht attendant console en functionaliteiten
- Een oproep beantwoorden
- Mogelijkheden rond doorverbinden
- Wrap-up time
- Kalender raadplegen van collega's
- Call back mails naar collega's
- Supervisor module
- Reporting module
Luware Attendant Console voor onthaalmedewerkers
omschrijving
Luware Attendant Routing is een onthaalapplicatie in Microsoft Teams. Onthaalmedewerkers zijn vaak het eerste aanspreekpunt en zetten de toon voor een aangename klantbeleving. Met Luware Attendant Console kan je eenvoudig doorverbinden met één klik, wachtrijen beheren, de presence van collega's raadplegen, zoeken in agenda's... en dat allemaal via een handig dashboard.
objectieven
Na deze opleiding kan je overweg met Luware Attendant Console en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.
doelgroep
Onthaalmedewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Teams of die starten met Teams Calling en Luware Attendant Console gebruiken voor het onthaal.
inhoud
- Wat is Luware Attendant Console
- Overzicht onthaalconsole en functionaliteiten
- Een oproep beantwoorden
- Mogelijkheden rond doorverbinden
- Veilig/blind doorverbinden
- Consulteren en doorverbinden
- Varia
- Kalender collega's raadplegen
- Call back mail versturen
- ...
"Vlerick Business School heeft samen met Hanssens opleidingen georganiseerd voor alle collega's, toch een kritische succesfactor in het project. Aan het beperkte aantal vragen dat we via onze service desk binnenkrijgen, merken we dat de gebruikersadoptie groot is. De collega's vinden hun weg, en op die manier hebben we opnieuw een mooie stap gezet in onze geïntegreerde 'Modern Workplace'.”
Ann Dhaenens, Team Lead Applications, Projects and Processes bij Vlerick


praktisch
locatie & tijdstip
- Hanssens Inspiration Center
- Hof ter Weze 4, 8800 Roeselare
- start: 9u00
- einde: 12u00
prijzen & deelnemers
- GRATIS voor klanten met een SLA contract
- 195 EUR per professional
- max. 10 deelnemers per sessie
- geen KMO-portefeuille
inbegrepen
- lesmateriaal
- ontbijt & pauze
- parking
Heb je een vraag? Stuur een mailtje naar education@hanssensbeyond.be