chat met een medewerker
chat met een medewerker
Desseyn Kristof

hanssens education

Steeds meer organisaties stappen af van het gekende klassieke telefonieverhaal en kiezen voor nieuwe communicatietools. En nieuwigheden botsen nu eenmaal vaak op weerstand. Om van een succesvolle transitie te kunnen spreken spelen de medewerkers hier een cruciale rol. Via een User Adoption traject worden gebruikers bewust van de voordelen van nieuwe communicatiemiddelen, leren ze hiermee werken en wordt er voor gezorgd dat ze er blijven mee werken en niet teruggrijpen naar oude gewoontes.

Hanssens Telecom SF 2024 0432

wij begeleiden jouw medewerkers in hun nieuwe manier van werken

  • begrijpbare opleidingen: we streven ernaar de communicatie binnen organisaties te verbeteren door middel van heldere en duidelijke trainingen die voor iedereen toegankelijk is.
  • maximaliseren van technologisch gebruik: we ondersteunen organisaties bij het volledig benutten van nieuwe communicatietechnologieën. We bieden trainingen die niet alleen het begrip vergroten, maar ook praktische vaardigheden ontwikkelen, zodat medewerkers het maximale voordeel halen uit de beschikbare tools en dus de investering doen renderen.
  • Faciliteren van gebruikersacceptatie: we willen niet alleen dat medewerkers bekend raken met nieuwe communicatiemiddelen, maar ook dat ze gemotiveerd zijn om ze actief te blijven gebruiken. Ons User Adoption traject richt zich op het bewust maken van voordelen
    en het verminderen van weerstand.
  • opleidingen op maat: we willen flexibel inspelen op de unieke behoeften door trainingen te personaliseren. Wij passen onze aanpak aan om een op maat gemaakte leerervaring te bieden.

maak kennis met het Hanssens Education team

Het Hanssens Education team is een volwaardige afdeling binnen Hanssens en ondersteunt organisaties, bedrijven en overheden:

  • tijdens de implementatie van een communicatieproject. We zoeken naar quick-wins, begeleiden en ondersteunen hen op hun tempo en houden het altijd zo eenvoudig mogelijk.
  • via open classroom trainingen, waarbij we naast onze klanten ook andere geïnteresseerden willen ondersteunen en ontzorgen.
  • we begeleiding ook het volledige change management traject zodat je als organisatie je tijd kan besteden aan jullie eigen business.
Desseyn Kristof
Kristof
Marketing & Education
Deryckere Arne
Arne
Education & Service Engineer

agenda classroom trainingen

bellen met Microsoft Teams

omschrijving

Steeds meer bedrijven en organisaties stappen af van de klassieke telefooncentrale met vaste toestellen en kiezen voor meer gebruiksvriendelijke en flexibile oplossingen. Ook Microsoft Teams kan ingezet worden als een volwaardig telefoniesysteem voor je organisatie. Microsoft Teams is een werkplek voor chats, video meetings, het sharen van documenten én ook telefonie. Met Teams kan je dus  bellen naar externe nummers én kan je gebruik maken van alle functies die je van een traditionele telefooncentrale gewoon bent.

objectieven

Na deze opleiding kan je bellen met Microsoft Teams en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.

doelgroep

Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Teams of die starten met Teams Calling.

inhoud

Inleiding tot Microsoft Teams Calling
Hoe een oproep starten
Hoe een oproep beantwoorden
Functies tijdens een gesprek (doorschakelen, in wacht zetten ...)
Call Queues
Voicemail
Instellingen rond beantwoorden van oproepen: bij afwezigheid, niet opnemen...
Statussen in Teams en impact op telefonie
Teams Mobile app

ROGER365 Attendant Console voor MS Teams

omschrijving

ROGER365.io maakt van Microsoft Teams de centrale communicatie hub in jouw organisatie. De Attendant Console-interface zorgt er voor dat het doorverbinden van inkomende gesprekken naar collega's efficiënt en snel kan gebeuren.

objectieven

Na deze opleiding kan je als onthaal- of dienstmedewerker aan de slag met ROGER365 en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.

doelgroep

Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Teams in combinatie met ROGER365

inhoud

  • Inleiding Roger365
  • Overzicht attendant console en functionaliteiten
  • Een oproep beantwoorden
  • Mogelijkheden rond doorverbinden
  • Wrap-up time
  • Kalender raadplegen van collega's
  • Call back mails naar collega's
  • Supervisor module
  • Reporting module

Luware Attendant Console

omschrijving

Luware Attendant Routing is een onthaalapplicatie in Microsoft Teams. Onthaalmedewerkers zijn vaak het eerste aanspreekpunt en zetten de toon voor een aangename klantbeleving. Met Luware Attendant Console kan je eenvoudig doorverbinden met één klik, wachtrijen beheren, de presence van collega's raadplegen, zoeken in agenda's... en dat allemaal via een handig dashboard.

objectieven

Na deze opleiding kan je overweg met Luware Attendant Console en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.

doelgroep

Onthaalmedewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Teams of die starten met Teams Calling en Luware Attendant Console gebruiken voor het onthaal.

inhoud

  • Wat is Luware Attendant Console
  • Overzicht onthaalconsole en functionaliteiten
  • Een oproep beantwoorden
  • Mogelijkheden rond doorverbinden
    • Veilig/blind doorverbinden
    • Consulteren en doorverbinden
  • Varia
    • Kalender collega's raadplegen
    • Call back mail versturen
  • ...

Mitel MiCollab

omschrijving

Met Micollab communiceer je wanneer, waar en hoe je wil. Deze applicatie voor je desktop en/of smartphone bevat onder andere geïntegreerde spraak-, chat-, bereikbaarheids- en beschikbaarheidsfunctionaliteiten die zorgen voor een naadloze communicatie met je collega’s.

objectieven

Na deze opleiding kan je bellen met Mitel Micollab en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.

doelgroep

Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met MiCollab of die starten met MiCollab.

inhoud

  • Inleiding tot Micollab
  • Wat is een softphone en wat zijn de voordelen
  • Statussen? Uniform of op maat van de gebruiker
  • Oproepen via Micollab
  • Functies tijdens het gesprek (doorschakelen, in wacht, conferentie, ...)
  • Contactpersonen (Notify, sync server)
  • Geschiedenis
  • Instellingen: kalender integratie, Schema's, Sneltoetsen, ...
  • EHDU

Hanssens Beyond Cloud

omschrijving

Hanssens Beyond Cloud is een cloudtelefonie oplossing van Hanssens Beyond Telceom. Met HBC communiceer je wanneer, waar en hoe je wil. Deze applicatie voor je desktop en/of smartphone bevat onder andere geïntegreerde spraak-, chat-, bereikbaarheids- en beschikbaarheidsfunctionaliteiten die zorgen voor een naadloze communicatie met je collega’s.

objectieven

Na deze opleiding kan je bellen met Hanssens Beyond Cloud en beheers je de verschillende functionaliteiten en instellingen.

doelgroep

Medewerkers van bedrijven, overheden en organisaties die reeds bellen met Hanssens Beyond Cloud of die starten met Hanssens Beyond Cloud .

inhoud

  • Inleiding tot Hanssens Beyond Cloud
  • Desktop app
  • Call controls
  • Statussen
  • Call queues
  • Historiek
  • Contacten
  • Chat
  • Vergaderen
  • Instellingen
  • Vaste toestellen
  • Q&A

praktische info

Hanssens Telecom SF 2024 0408

locatie & tijdstip

  • Hanssens Inspiration Center
  • Hof ter Weze 4, 8800 Roeselare
  • start: 9u00
  • einde: 12u00

prijzen & deelnemers

  • GRATIS voor klanten met een SLA contract
  • 195 EUR per professional
  • max. 10 deelnemers per sessie (max. 2 per organisatie)
  • geen KMO-portefeuille

inbegrepen

  • lesmateriaal
  • ontbijt & pauze
  • parking

schrijf je in voor een classroom training

Naam
Ik heb een SLA contract bij Hanssens 
Keuze classroom training
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.
“We hebben samen met Hanssens opleidingen georganiseerd voor alle collega's, toch een kritische succesfactor in het project. Aan het beperkte aantal vragen dat we via onze service desk binnenkrijgen, merken we dat de gebruikersadoptie groot is. De collega's vinden hun weg, en op die manier hebben we opnieuw een mooie stap gezet in onze geïntegreerde 'Modern Workplace'”
Ann Dhaenens, Team Lead Applications, Projects and Processes bij Vlerick
Small Vlerick logo coloured square aquablue yellow
“De schrik om afstand te doen van het vaste toestel en te bellen met een softphone was snel weg. Hanssens verzorgde tijdens de implementatie de nodige opleiding voor onze medewerkers. We hebben deze training ook opgenomen zodat we toekomstige nieuwe medewerkers snel aan de slag kunnen helpen.”
Sandy Vermeersch, ICT verantwoordelijke bij Stad Gistel
Gistel
“Het Education team verzorgde de opleiding van de eindgebruikers: “Dit was meer dan geslaagd. Zo worden de opnames van deze user adatoption trainingen gebruikt om nieuwe collega’s op te leiden. Dankzij de opleiding kunnen ze gerichte vragen stellen, gebruiken ze de tool volledig met alle functionaliteiten en halen we het uiterste uit onze investering.”
Jørgen Trauwaen, group IT-director bij d’Arta
D Arta logo
“Onbekend is onbemind en botst altijd op weerstand. Daarom stelde Hanssens voor om onze medewerkers via onlinetrainingen snel aan de slag te helpen. Dat we geen enkel ticket mochten ontvangen betekent dat de collega’s er meteen mee weg waren. Je kan dus gerust zeggen dat de end user training potentiële issues en weerstand heeft voorkomen.”
Ischke De Haan, Senior System Administrator bij VMA
Vma

duwtje nodig? deze klanten gingen je voor.