Door cookies te accepteren kunnen we uw gebruikerservaring op onze website verbeteren - Meer informatieCookies toestaan

Mitel MiVoice 5000 telefooncentrale​

Een combinatie van kracht en veiligheid

Al jarenlang wordt er gestreeft naar het open IP-telefonie concept, met oplossingen die steeds onafhankelijker worden van hardware en die gebaseerd zijn op SIP. Open standaarden, prestatie, flexibiliteit en veiligheid zijn de fundamenten van het Mitel MiVoice 5000 gamma. Deze telefooncentrales zijn de ideale oplossing voor middelgrote tot grote ondernemingen, of ondernemingen met complexe vereisten of situaties.

Sterke punten van de MiVoice 5000 telefooncentrale

  • Hybride telefooncentrale: combinatie van klassieke (analoog, digitaal) en IP
  • Meer dan 500 telefoniefuncties: geïntegreerde voicemail, interactive voice response, automatic call distribution (ACD), het beantwoorden van groepsschakeling, enz.
  • Unified Communications oplossingen: UC Desktop, UC Operator, UC Mobile
  • Embedded SIP-interface, voor spraak- en videoaansluitingen, toepassingen,...
  • Management portal: beheer en administratie toepassingen zijn geïntegreerd in dit webportaal
  • OpenLDAP directory, synchroniseerbaar met een bedrijvengids: Microsoft Active Directory, LDAP,...
  • DHCP, FTP en NTP geïntegreerde servers die automatische configuratie en bij te werken IP DECT-toestellen en basisstations.
  • Linux-besturingssysteem waardoor het mogelijk is om de marktnormen te integreren.
  • Talrijke interfaces voor applicaties van derden integratie als in uw bedrijf Information System
  • Multisite: koppelingen tussen meerdere vestigingen

Skype for Business Direct SIP koppeling

Het MiVoice 5000 communicatieplatform koppelt het volledig aanbod van bedrijfscommunicatie met Microsoft Skype for Business (Lync 2013)-gebruikers. Mitel is als één van de weinige IP-PBX constructeurs gecertificeerd door Microsoft voor de koppeling met Skype for business.

Lees meer over Skype for Business Direct SIP koppeling

Dual Homing

Dual Homing is bedoeld voor bedrijven en instellingen die meer zekerheid willen dat hun inkomend of uitgaand IP telefonieverkeer niet verloren gaat door een technisch defect. Het biedt met andere woorden een continuïteitsgarantie voor IP-gebruikers.

Deze garantie kan verzekerd worden door, bij een defect aan de centrale of aan de link tussen het IP netwerk en de centrale, automatisch te herconnecteren naar een andere netwerkkaart of andere centrale.

Wanneer de eerste link terug actief wordt zal er automatisch herconnecteerd worden.

Eenvoudig beheer voor de IT-afdeling

De beheerstool voor de communicatieserver is 100% webbased. Dit wil zeggen dat je via je internetverbinding onmiddellijk en veilige toegang kan krijgen tot je telefooncentrale. Er is dus geen software nodig op je PC. Deze web portal bestaat uit:
  • Installatie- en instelfuncties: LDAP directory, IVR, DHCP en FTP servers voor terminals,...
  • Instellingenbeheer: software- en hardware inventaris, updates, back-up en herstel van software en instellingen
  • Veiligheidsbeheer: gebruiksrechten, operatoraccounts, profielen,...
  • Storingbeheer: filtering, routering en alarmmeldingen, logbestanden, SNMP-traps,...
  • Prestatiebeheer: status van diensten, status van software- en hardware resources

 

Duplex telefooncentrale

Duplex staat voor dubbel of tweevoud. Het komt er op aan dat alle kritische elementen, zoals moederbord en voeding, in het tweevoud op de centrale aanwezig zijn. Als een voeding of moederbord het begeeft neemt de duplex voeding of het duplex moederbord naadloos over. Tevens zijn alle kaarten hot swappable wat wil zeggen dat men de kaarten mag vervangen terwijl de centrale in werking is.