Door cookies te accepteren kunnen we uw gebruikerservaring op onze website verbeteren - Meer informatieCookies toestaan

Mitel MiVoice Business full VoIP telefooncentrale​

Zakelijke communicatie, met uitgebreide en flexibele oplossingen

MiVoice Business biedt een betrouwbaar, flexibel en veelzijdig full VoIP-telefoniesysteem. Doordat er bij de ontwikkeling is uitgegaan van zoveel mogelijk open technologiestandaarden, past de MiVoice Business in nagenoeg elk type organisatie en biedt het naast alle denkbare telefoniefuncties, diverse mogelijkheden voor integratie met andere bedrijfsapplicaties.

Wat is een full VoIP telefooncentrale?

IP-telefonie, ook wel Voice over IP (VoIP) genoemd, maakt het mogelijk om telefoongesprekken te voeren over het IP-netwerk. Een telefoonsysteem op basis van het IP-protocol betekent eenvoudig beheer, ongekende flexibiliteit en een breed scala aan mogelijkheden met het oog op de toekomst en integraties.


Unified Communications

Unified Communications

Veelzijdige Unified Communications-ervaring Met MiVoice Business legt u de basis voor een Unified Communications-oplossing die voor hogere productiviteit, betere prestaties en kostenvermindering zorgt. Integreer met toepassingen die voor u waarde toevoegen: met voice of e-mail, vast-mobiel toepassingen, presence, elektronisch (video-)vergaderen en (uitgebreide) contact centertoepassingen.

Unified Messaging

Unified Messaging

Werknemers hebben overal en altijd toegang tot berichten dankzij een geïntegreerd en veelzijdig voicemailsysteem. Met Unified Messaging kunnen medewerkers sneller reageren op klanten en collega's door middel van één bericht. Met MiVoice Business hebben medewerkers altijd en overal toegang tot berichten met een geïntegreerde, volledig uitgeruste voicemailsysteem, dat unified messaging en geautomatiseerde attendant mogelijkheden biedt.

Mobiliteit

Mobiliteit

Met MiVoice Business hebben medewerkers overal dezelfde ‘op kantoor’-beleving, dankzij een unieke identiteit, telefoonnummer, mailbox en extensie. Met Hot Desking loggen medewerkers in op een willekeurig IP-telefoon op kantoor of zelfs thuis, zodat zij toegang hebben tot hun eigen profiel en instellingen, en gesprekken doorverbonden worden naar het toestel waarop zij zijn ingelogd. Daarnaast koppelt MiVoice Business met IP DECT, voice over WiFi en smartphones. Deze toepassingen bieden werknemers de vrijheid om overal te communiceren, zonder de oplopende kosten die gepaard kunnen gaan met mobiliteit. Werknemers blijven bereikbaar en productief, ongeacht de plek waar zij werken.

Contact Center

Contact Center

MiVoice Business's volledig geïntegreerde contact centeroplossing staat synoniem voor een hoogwaardige klantenservice. Geïntegreerde verhogen de productiviteit en de operationele efficiency van het contact center. Het basis contact center is modulair en eenvoudig uitbreidbaar met applicaties uit Mitel Customer Interaction Solutions, zoal multimedia contact center-technologie of zelfs social media-integratie.

Integratie met zakelijke toepassingen

Integratie met zakelijke toepassingen

Mitel Open Integration Gateway (OIG) biedt developpers de mogelijkheid om applicaties te koppelen met en zelfs te integreren in MiVoice Business software. Hierdoor koppelt u MiVoice Business aan bijvoorbeeld branchetoepassingen of applicaties van derden.

Lokaal of in de cloud

Lokaal of in de cloud

MiVoice Business biedt u één type software met één type beheer voor elk type organisatie van elke omvang. Software die bovendien cloud-ready is. Hierdoor beschikt u altijd, ook als uw organisatie bestaat uit meerdere vestigingen met uiteenlopende omvang, over één uniforme, eenvoudig te beheren omgeving. MiVoice Business sluit bovendien aan op nagenoeg elk type netwerk of IT-omgeving en u kiest welk type uitrol het beste aansluit. Zo kunt u MiVoice Business software aanschaffen op een Mitel appliance, u kunt de software virtueel laten draaien op uw (bestaande) standaard server, onder VMware of u neemt de software af als clouddienst.


Uitgebreid gamma IP-telefoons

Uitgebreid gamma IP-telefoons

MiVoice Business ondersteunt een uitgebreid scala aan Mitel IP-telefoons en accessoires. Van aantrekkelijk geprijsde, eenvoudige telefoons tot uitgebreide toestellen met touchscreen. Mitel biedt daarnaast een brede keuze aan receptionisteconsoles, softphones, (video-)vergaderunits en randapparatuur. De telefoons van Mitel combineren ergonomie, uitgebreide functionaliteit en hoge geluidskwaliteit.


Een flexibel, eenvoudig te beheren en te implementeren platform

Bedrijfszekerheid

Met de gedistribueerde architectuur van MiVoice Business beschikken organisaties over verschillende mogelijkheden om de betrouwbaarheid en de beschikbaarheid te verhogen, waardoor de bedrijfszekerheid van uw communicatieomgeving in geval van netwerkuitval of hardwarestoring gegarandeerd blijft. Naast het gebruik van redundante hardware kan MiVoice Business op gecertificeerde Stratus-servers draaien, die zowel redundante processoren bieden als harde schijven met RAID, dubbele hot-swappable voedingen en ventilatoren en redundante netwerkverbindingen.

Met MiVoice Business VMware Virtual Appliance profiteert de klant van de bedrijfscontinuïteit die VMware biedt om, als de gewone server uitvalt, virtuele apparatuur automatisch te herstarten op alternatieve servers. Naast de mogelijkheid om procedures voor systeemherstel bij uitschakeling van een datacenter of een virtueel cluster in te stellen, kan ook een virtueel cluster op een backup datacenter worden gerepliceerd.

Eenvoudig web-based beheer

Samen met Mitel Enterprise Manager biedt MiVoice Business een breed scala aan beheerfuncties en -mogelijkheden binnen een eenvoudige, web-gebaseerde omgeving. Taken en veranderingen kunnen hierdoor sneller en met minder middelen worden uitgevoerd. Een beheerder kan een MiVoice Business-oplossing met meerdere platformen centraal beheren alsof het om een enkel platform gaat. Systeemwijzigingen worden automatisch overal doorgevoerd.

Flexibele implementatie

MiVoice Business software draait eenvoudig en betrouwbaar op diverse platformen:

  • De 3300 Controllers van Mitel (‘Appliance')
  • Standaardservers van o.a. HP, Dell
  • VMware vSphereTM 5.0 virtualisatieplatform, voor organisaties die communicatie net als andere software binnen hun datacenter willen beheren
  • MiVoice Business Multi-instance platform voor zeer grote organisaties en service providers

SIP ondersteuning

Session Initiation Protocol, kortweg SIP, wordt steeds meer gebruikt vanwege de flexibele toepassingsmogelijkheden en het kostenvoordeel. In lijn met de ondersteuning van open standaarden biedt MiVoice Business systeemeigen ondersteuning voor zowel SIP-toestellen als SIP trunks. Er is geen extra software of hardware nodig om SIP-gebruikers te ondersteunen, waardoor het beheer van de oplossing een stuk eenvoudiger wordt bij gebruik van SIP. Mitel speelt een vooraanstaande rol op SIP-gebied dankzij ons SIP Center of Excellence, een eigen lab dat interoperabiliteit van vooraanstaande netwerkapparatuur, eindpunten en service provider-configuraties van derden proactief test en valideert.

Integratiemogelijkheden

MiVoice Business is gebaseerd op een open, volledig modulaire architectuur die past op nagenoeg elke datainfrastructuur en integreert met een veelvoud van (UC-) applicaties. Mitel biedt integratie met de meestgebruikte toepassingen (waaronder e-mail, presence en instant messaging (IM) en customer relationship management (CRM)-applicaties).
Mitel Open Integration Gateway (OIG) biedt developpers de mogelijkheid om applicaties te koppelen met en zelfs te integreren in MiVoice Business software. Hierdoor koppelt u MiVoice Business aan bijvoorbeeld branchetoepassingen of applicaties van derden.

Mitel MiVoice Business productfiche