Hanssens - beyond telecom

user adoption

Naarmate organisaties steeds meer nieuwe communicatietools gebruiken, wordt adoptie altijd de meest cruciale factor voor succes



Terwijl millennial medewerkers een nieuwe manier van werken snel omarmen, zullen anderen liever vasthouden aan hun traditionele communicatiemiddelen. Of je nu collaboration software introduceert of je team laat kennismaken met videoconferencing, een verandering kan pas slagen als iedereen de nieuwe oplossing omarmt.

Hoe kunnen wij helpen?

Via User Adoption maken we je medewerkers bewust van de voordelen van de nieuwe communicatiemiddelen. We zoeken naar quick-wins, begeleiden en ondersteunen hen op hun tempo en houden het altijd zo eenvoudig mogelijk. Hanssens kan hierbij op elk moment van een project organisaties begeleiden, zelfs tot lang na de uitrol.

Hoe gaan we te werk?

  1. Bewustwording creëren via bv. mailing, teaser en trailer
  2. Intakegesprek met verantwoordelijke om focuspunten en quick wins vast te leggen
  3. Praktijkgerichte opleiding voor gebruikers
  4. Documentatie in de vorm van beknopte handleidingen

Voor wie is user adoption bedoeld?

  • Onthaalmedewerker of customer care agent: die een nieuwe tool gebruikt om communicatie efficiënt te verwerken
  • Medewerker in een digitale omgeving: die geconfronteerd wordt met nieuwe tools zoals Unified Communication en videoconferencing. 
We hebben gekozen voor Hanssens omdat zij eerst en vooral een vlotte en professionele samenwerking aanboden. Daarnaast bieden zij ook op maat gemaakte gebruikersopleidingen aan zodanig dat wij zeker zijn dat onze mensen onmiddellijk vlot en goed aan de slag kunnen. - Ruben Verkempinck, ION

wil je ook kennis maken met de hanssens experience ?

contacteer onze experts