Hanssens - beyond telecom

volledige ontzorging dankzij cloud telefonie via MS Teams

VMA is een belangrijke referentie op het gebied van gebouwtechnieken en industriële automatisatie. Het bedrijf telt ongeveer 1000 medewerkers en is actief in 16 vestigingen verspreid over België, Polen, het V.K. en de V.S.

versnipperde communicatie

VMA is een groep van ondernemingen die aanvankelijk elk een eigen cultuur en manier van werken en communiceren met zich meebrachten. Door de jaren heen zijn de bedrijven versmolten tot een hechte familie die meer uniformiteit nastreeft.

Ischke De Haan, Senior System Administrator licht toe: “Elk bedrijf had zijn eigen manier van communiceren. Hier, in Sint-Martens-Latem, hadden wij nog een telefooncentrale die heel wat onderhoud vereiste. Ik moest die ook regelmatig updaten en dat vroeg echt wel veel tijd en effort. Het grote probleem was het feit dat we voor communicatie met andere vestigingen, telkens een VPN moesten opzetten.

Daarnaast werden we geconfronteerd met een end-of-life situatie van onze telefooncentrale en dus ook een stopzetting van de support door de leverancier. Net in diezelfde periode was VMA gestart met de bouw van een gloednieuw kantoor. Deze twee elementen waren dan ook de trigger om uit te kijken naar een nieuw communicatie­systeem.”

minimale hardware investering

Eén van de vereisten in hun zoektocht naar een nieuwe communicatietool was dat er zo weinig mogelijk moest geïnvesteerd worden in eigen infrastructuur. Gezien de beperkte omvang van het IT-team was het ook de bedoeling een systeem te vinden dat weinig onderhoud vraagt.

Gilles Callens, IT Manager: “CFE, het moederbedrijf van VMA, maakte reeds gebruik van Teams Calling. Via onder andere onze IT-partner ConXioN kwamen we bij Hanssens terecht.

"De oplossing ‘Hanssens Beyond Teams’, waarbij we kunnen bellen met Microsoft Teams via de cloud zonder te moeten investeren in een eigen infrastructuur, sprak mij meteen aan. Ook de klik met de Business Consultant was er direct. Tijdens de onderhandelingen kon er écht gebabbeld worden, in een open dialoog en sfeer. Hanssens voelde ook direct onze bezorgdheden aan en dachten met ons mee”.

Gilles Callens, IT manager VMA

vlotte implementatie

“De uitrol verliep snel en vlekkeloos. En als er al eens een oponthoud was, dan was het eerder omdat wijzelf niet snel genoeg input konden geven. De projectleider was steeds geduldig, correct, vooruitdenkend en hulpvaardig. Dankzij de PRINCE2-methodiek wisten we perfect wat er ging gebeuren”: aldus Ischke.

 

opleiding voor eindgebruikers

Hanssens hielp ook mee bij de ondersteuning van de eindgebruikers: “Onbekend is onbemind en botst altijd op weerstand. Daarom stelde Hanssens voor om onze medewerkers via onlinetrainingen snel aan de slag te helpen. Dat we geen enkel ticket mochten ontvangen betekent dat de collega’s er meteen mee weg waren. Je kan dus gerust zeggen dat de end user training potentiële issues en weerstand heeft voorkomen.”

 

volledige ontzorging

Hanssens rolt stapsgewijs Teams Calling uit naar de verschillende vestigingen van VMA, zowel in Vlaanderen, Brussel en Wallonië als in het buitenland. Ischke: “Bij overnames of uitbreidingen door VMA kan er heel snel geschakeld worden. We moeten ons ook geen zorgen maken rond het beheer van het systeem, want het gebeurt allemaal door Hanssens in de cloud. En als er eens issues zouden zijn dan worden we onmiddellijk geholpen.”

 

“Als we bellen of mailen naar Hanssens dan zijn we geen nummer. De medewerkers kennen ons écht. Als ik de samenwerking met Hanssens met één woord mag omschrijven: ontzorgen!”

Gilles Callens, IT Manager bij VMA

over VMA

VMA met HQ in Sint-Martens-Latem, nabij Gent, is al meer dan 50 jaar een belangrijke referentie op het gebied van gebouwtechnieken (elektro, HVAC, maintenance …) en industriële automatisatie. Het bedrijf telt 1000 medewerkers en realiseert een omzet van ongeveer 220 miljoen Euro. Tot hun klanten behoren o.a. Poco Loco, Ghelamco en Volkswagen. VMA maakt deel uit van CFE, een beursgenoteerde industriële groep die een jaaromzet realiseert van 3,2 miljard Euro.

wil je ook kennis maken met de hanssens experience ?

contacteer onze experts